Bring

Hvordan sende pakke som postoppkrav?

Med både Bring og Postnord kan du sende pakker med postoppkrav. Slik gjør du det i Proteria.

Les mer

Hva er forskjellen på å lagre mottaker som Firma og Person?

Når du oppretter sending manuelt i Proteria må du velge mellom Firma og Person

Les mer

Feilmelding knyttet til postnummer

"Pakketype er ikke tilgjengelig mellom avsenders og mottakers adresser", er en typisk feil man får dersom man skriver inn et postnummer som er en postboks.

Les mer

Viktig om lørdagsutkjøring av Ekspress-sendinger (Bring)

Tilleggstjenesten "Lørdagsutkjøring" er tilgjengelig for de fleste postnummer. Det er allikevel noen postnummer Bring ikke dekker, og noen strekninger de ikke klarer å levere pakken fra fredag til lørdag.

Les mer

Uteblir varsel på SMS og app?

Uteblir varsel om pakke - sjekk om det er valgt varsling til Postens app eller via SMS.

Les mer

Hvordan reklamere på en forsendelse?

Du kan reklamere dersom en forsendelse er på avveie, forsinket eller ødelagt. Fremgangsmåtene for Bring og PostNord er beskrevet nedenfor.

Les mer

Bestille henting eller levering til hentested?

Du kan enkelt bestille henting med Bring og PostNord, men vær oppmerksom på at det er to ulike prosedyrer.

Les mer

Hvorfor står det "I transport" på en pakke som er levert?

Som regel skyldes dette at pakken ved en feil ikke ble scannet ut korrekt ved utlevering av pakken.

Les mer

Hvorfor får jeg håndteringstillegg på pakkene mine?

Dersom en pakke er mindre eller større enn det som Bring anbefaler for en fraktmetode vil de måtte håndteres manuelt og dermed får man også tillegg på pakken.

Les mer

Hvordan sende på tredjeparts kundenummer?

For å gjøre dette med Bring må du innledningsvis søke om tillatelse fra eierne av kundenummeret via MyBring.

Les mer

Hva er innleveringstillegg?

Dersom du har henteavtale med Bring må du huke av for dette for en mest mulig nøyaktig prisberegning i Proteria Frakt.

Les mer

Hva er nummeret som står på avsenders ref?

Dette er et tiltak fra Proterias side for å sikre 100% korrekt viderefakturering av fraktsendinger.

Les mer

Hva du bør vite om pakkelevering i postkassen

Leveringsmetoden egner seg for mindre verdifulle sendinger som får plass i en ordinær postkasse.

Les mer

Bring hevder å ikke ha mottatt EDI. Hva betyr det?

Med dagens API-løsning er dette svært sjeldent. Dette kan kun skje på 1 av følgende grunner.

Les mer

Hvilken fraktmetode skal du velge? (Bring)

Det avhenger av om mottakeren er privatperson eller bedrift, og størrelsen på pakken.

Les mer