Mystore

En integrasjon mellom Proteria Frakt og Mystore kan spare deg for mye tid, samt gi deg bedre oversikt over dine forsendelser.

Mystore-integrasjon

I tillegg til effektivisering i logistikk-hverdagen gir Proteria deg gode frakttilbud. Les mer om våre frakttilbud her.

STEG 1

Logg deg inn i Proteria (web.proteria.com)

STEG 2

Klikk deg inn på “Innstillinger” → “Integrasjonsinnstillinger” → “MyStore


Første gang du logger inn her må du aller først logge inn med din Proteria-innlogging før du deretter fyller ut din MyStore-login.

STEG 3

Inne på General får du noen valg du må ta stilling til. Et generelt tips er å ikke automatisere stegene før man har kontroll på hvordan flyten fungerer og du er kjent med de ulike fraktmetodene.

De viktigste valgene du får her her:

- Shipping methods

Her vil de se de fraktmetodene du allerede har lagt til i din MyStore, så det du må gjøre er å peke på produktet hos Bring og / eller Postnord som samsvarer med det dere tilbyr.

- Status

Her velger du statusen inne i MyStore som du ønsker skal trigge at forsendelsen opprettes i Proteria Web. Her kan det være naturlig å velge f. eks “Under behandling” eller “Til EDI”.

- EDI Status

Her velger du hvilken status du ønsker at orden skal markeres med inne i MyStore etter at etiketten er generert (EDI sendes i det etiketten blir generert). Her kan det være naturlig å enten velge “Etikett skrevet ut” eller “Sendt”.

Klar til å sende

Nå kan du teste dette ved å finne en ordre i MyStore. Endret status på den til “Under behandling” (om det er dette du valgte i steg 5), og sjekk deretter at sendingen dukker opp i Proteria Web, helt øverst i din oversikt.

Postoppkrav som betalingsmetode?

Dersom kundene dine har muligheten til å velge "Postoppkrav" som betalingsmetode i din nettbutikk så er det viktig at denne er aktivert i Mystore:


Integrasjon med Proteria frakt gir deg tilgang til ulike fraktmetoder

Det er også viktig at du legger inn kontonummer inne i integrasjonsinnstillingene i Proteria:
Innstillinger” → “Integrasjonsinnstillinger” → “MyStore

Hvordan benytte mal

De feltene som ikke blir fylt ut av integrasjonen kan bli fylt ut av malen. Dersom malen er av samme fraktmetode som fraktmetoden valgt for integrasjonen, kan man også legge på de ekstratjenestene man vil ha. Det er også mulig å legge inn tollinformasjon.