En integrasjon mellom Proteria Frakt og Mystore kan spare deg for mye tid, samt gi deg bedre oversikt over dine forsendelser.
I tillegg til effektivisering i logistikk-hverdagen gir Proteria deg gode frakttilbud. Les mer om våre frakttilbud her.
Logg deg inn i Proteria (web.proteria.com)
Klikk deg inn på “Innstillinger” → “Integrasjonsinnstillinger” → “MyStore”
Første gang du logger inn her må du aller først logge inn med din Proteria-innlogging før du deretter fyller ut din MyStore-login.
Inne på General får du noen valg du må ta stilling til. Et generelt tips er å ikke automatisere stegene før man har kontroll på hvordan flyten fungerer og du er kjent med de ulike fraktmetodene.
De viktigste valgene du får her her:
- Shipping methods
Her vil de se de fraktmetodene du allerede har lagt til i din MyStore, så det du må gjøre er å peke på produktet hos Bring og / eller Postnord som samsvarer med det dere tilbyr.
- Status
Her velger du statusen inne i MyStore som du ønsker skal trigge at forsendelsen opprettes i Proteria Web. Her kan det være naturlig å velge f. eks “Under behandling” eller “Til EDI”.
- EDI Status
Her velger du hvilken status du ønsker at orden skal markeres med inne i MyStore etter at etiketten er generert (EDI sendes i det etiketten blir generert). Her kan det være naturlig å enten velge “Etikett skrevet ut” eller “Sendt”.
Nå kan du teste dette ved å finne en ordre i MyStore. Endret status på den til “Under behandling” (om det er dette du valgte i steg 5), og sjekk deretter at sendingen dukker opp i Proteria Web, helt øverst i din oversikt.
Postoppkrav som betalingsmetode?
Dersom kundene dine har muligheten til å velge "Postoppkrav" som betalingsmetode i din nettbutikk så er det viktig at denne er aktivert i Mystore:
Det er også viktig at du legger inn kontonummer inne i integrasjonsinnstillingene i Proteria:
“Innstillinger” → “Integrasjonsinnstillinger” → “MyStore”