En integrasjon mellom Visma eAccounting og Proteria frakt kan spare deg for tid ellers brukt på å taste inn adresser og referansefelter manuelt.
Visma API (modul) i Visma
For at dette oppsettet skal fungere er det nødvendig at man abonnerer på modulen som heter “Visma Integrasjon (API)” hos Visma. Ta kontakt med Visma for å aktivere denne. Uten denne modulen vil man få en feilmelding ved å følge stegene nedenfor.
STEG 1: Logg deg inn på Proteria.no
STEG 2: Trykk på “Integrasjon” → “Importer ordre fra Visma eAccounting”
STEG 3: Logg inn på din bruker hos Visma eAccounting og deretter aksepter at Proteria Web gis tilgang til applikasjonen
Du vil få opp en slik dialogboks:
STEG 4: Klikk på den grønne knappen for å aktivere uthenting av ordre den aller første gangen
STEG 5: Nå skal forbindelsen være oppe. Dersom du har fått inn nye ordre siden sist kan du nå klikke på “Integrasjon” → “Importer ordre fra Visma eAccounting” igjen for å hente ut de nyeste bestillingene. Du vil nå få en popup status-bar
STEG 6: Klikk på “Ny Bring” for å begynne “plukkingen” av ordre
STEG 7: Såfremt du har bestilt en integrasjonsmodul aktivert av ProTeria så vil du ha en boks som heter “Søk i ordresystem” tilgjengelig inne i ProTeria Web. Der kan du skrive inn et ordrenummer og deretter “Hent ordre”