Integrasjon mellom Proteria og Visma Global lar deg hente adresser til etikettene fra ordreregisteret og sparer deg for tiden det tar å skrive inn adressene manuelt.
I tillegg til integrasjoner tilbyr også Proteria gode fraktløsninger med sterkt rabatterte priser.
Nendefor finner du trinn for trinn guide på hvordan du på få minutter kan sette opp en integrasjon mellom Proteria Frakt og Visma Global.
STEG 1: Last ned den nyeste versjonen av ProTeria CloudConnect service.
Lagre filen du laster ned på serveren hvor Visma Global ligger. Dersom Visma Global er installert lokalt på din maskin så installerer du også Proteria CloudConnect servicen lokalt på maskinen.
STEG 2: Åpne opp Visma Global-programmet. Klikk deg inn på “Hjelp” → “Om aktiv brukersesjon…”
STEG 3: Merk deg firmanavnet (i dette tilfellet “GlobalTest”) og brukernavnet (i dette tilfellet “slubr”) deres.
STEG 4: Gå inn i nettleseren (Chrome, Firefox, Edge) og lim inn følgende lenke: “localhost:6677”
STEG 5: Klikk på “Add/remove a dataconnection” øverst i menyen. Her må du gjøre en del valg i forhold til oppsettet:
STEG 6: Trykk «Save»
STEG 7: Dersom du da har en ordre liggende i Visma og det har gått 5 minutter (som er det valgte intervallet i steg 7c.) så kan du gå inn i Proteria Web og velge f. eks “Ny Bring”
STEG 8: Såfremt du har bestilt en integrasjonsmodul aktivert av Proteria så vil du ha en boks som heter “Søk i ordresystem” tilgjengelig inne i Proteria Web. Om du også har opprettet noen ordre nylig i Visma Global så skal disse kunne søkes opp innen 5 minutter. Der kan du skrive inn et ordrenummer for å se om det dukker opp → klikk på ordren du ønsker.
STEG 9: Trykk deretter “Hent ordre”, og den vil dukke opp med kontakt-info, adresse og de feltene dere ellers har fylt ut.