I denne artikkelen vil du få en stegvis guide på hvordan du på få minutter kan sette opp en integrasjon mellom Proteria Frakt og Visma Global.
STEG 1: Last ned den nyeste versjonen av ProTeria CloudConnect service.
Legg den på serveren hvor programmet (dvs Visma Global) du ønsker å integrere med også ligger. Dersom Visma Global er installert lokalt på din maskin så installerer du også ProTeria CloudConnect servicen lokalt på maskinen.
STEG 2: Åpne opp Visma Global-programmet. Klikk deg inn på “Hjelp” → “Om aktiv brukersesjon…”
STEG 3: Merk deg firmanavnet (i dette tilfellet “GlobalTest”) og brukernavnet (i dette tilfellet “slubr”) deres.
STEG 4: Gå inn i nettleseren (Chrome, Firefox, Edge) og lim inn følgende lenke: “localhost:6677”
STEG 5: Klikk på “Add/remove a dataconnection” øverst i menyen. Her må du gjøre en del valg i forhold til oppsettet:
STEG 6: Trykk «Save»
STEG 7: Dersom du da har en ordre liggende i Visma og det har gått 5 minutter (som er det valgte intervallet i steg 7c.) så kan du gå inn i ProTeria Web og velge f. eks “Ny Bring”
STEG 8: Såfremt du har bestilt en integrasjonsmodul aktivert av ProTeria så vil du ha en boks som heter “Søk i ordresystem” tilgjengelig inne i ProTeria Web. Om du også har opprettet noen ordre nylig i Visma Global så skal disse kunne søkes opp innen 5 minutter. Der kan du skrive inn et ordrenummer for å se om det dukker opp → klikk på ordren du ønsker.
STEG 9: Trykk deretter “Hent ordre”, og den vil dukke opp med kontakt-info, adresse og de feltene dere ellers har fylt ut.