Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Nov 20, 2023

Bestille henting eller levering til hentested?

Forutsetningene for bestilling av henting og prisene på dette er ulikt hos transportørene.

Postnord

1. Gratis innlevering til hentested

Pakkene kan leveres til nærmeste utleveringssted kostnadsfritt, eller du kan bestille henting av pakken(e).

2. Henting ved behov

Som kunde i Proteria med Postnord avtale kan du enkelt bestille henting samtidig som du produserer etikett ved å klikke "Ønsker å bestille opphenting" som vist på bildet under. OBS: Husk å fylle ut dette FØR du klikker "send til transportør":



OBS: Det er viktig å unngå bomturer for transportørene (dvs at man har bestilt henteoppdrag og ikke har pakker som skal hentes). For PostNord kan bomtur føre til TUK-tillegg.

Bring

1. Innleveringstillegg for levering til hentested
Pakker (foruten Ekspress og Pakke i Postkassen) som innleveres på Posten får et pristillegg.

2. Henting ved behov mot tillegg

  1. Logg inn på proteria.no
  2. Klikk deg inn på “Dagsavslutning” → “Bestill opphenting med Bring”
  3. Her fyller du inn alle påkrevde felter, dobbelt-sjekk at korrekt henteadresse ligger inne og trykk deretter “Send” når den er klar.
  4. Etter å ha klikket “Send” så vil det ta ca 10 sekunder før statusen endres til “OK”. Det betyr at hentemelding er sendt til Bring. Om det kun står pending, så betyr at det at noe er i veien, og du kan eventuelt ta kontakt med oss eller forsøke på nytt.
  5. Av Bring så ligger det inne en begrensning på 20 pakker for booking via API/Mybring. Dette er satt for å sikre kapasitet og forutsigbarhet for henting. Denne grensen vil dessverre ikke bli utvidet av Bring. For henting av mer enn 20 pakker må dette tas via Brings kundeservice (Tlf: 04045).
Proteria Bring hentebestilling


3. Fast henteavtale (gratis over et visst volum)

Har du stort og jevnt fraktvolum kan det opprettes gunstig henteavtale med Bring. Ta kontakt og tar en kikk på pakkevolumet ditt og ber Bring ta kontakt med dere for et tilbud.