Bestille henting eller levere til hentested?

Med PostNord-avtalen til Proteria er henting gratis, mens med Bring er det avhengig av volum og må avtales.

Merknad: Det er svært viktig å unngå bomturer for transportørene. For PostNord vil det kunne føre til TUK-tillegg om det skjer gjentagende

Henteavtale

Dersom du har en jevn, ukentlig flyt av pakker kan du gi beskjed til oss slik at vi kan be PostNord sette opp faste hentedager.

Dette kan være alt fra én gang i uka til 5 ganger i uka. Det vil være regionale begrensninger her for enkelte små og avsidesliggende plasser.

Send forespørsel her

Bestille henting etter behov
  • Om du ikke har tilgang ta kontakt med oss.
  • Logg inn i portalen
  • Klikk på “Send & bestill henting” → “Registrer og se dine henteoppdrag
  • Klikk på “Nytt henteoppdrag
  • Fyll ut feltene. Dersom du eksempelvis har 20 pakker som skal sendes avgårde på ca samme størrelse, velg “Spesifiser dimensjoner” istedenfor å fylle ut hvert enkelt sendingsnummer. Om du har stykkgods kan det være lurt å legge inn sendingsnummere istedenfor og skrive i meldingen at det behøves stor lastebil.
  • Klikk “Opprett

Kostnad for enkelt-henting (uten avtale): 243,-
Kostnad ved fast henting: Gratis ved over 800 pakke til bedrift per år

Bestille henting etter behov

  1. Klikk deg inn på “Dagsavslutning” → “Bring hentebestilling
  2. Her fyller du inn alle påkrevde felter, dobbelt-sjekk at korrekt henteadresse ligger inne og trykk deretter “Send” når den er klar.
  3. Etter å ha klikket “Send” så vil det ta kanskje 10 sekunder eller noe slikt før statusen endres til “OK”, og det betyr at hentemelding er sendt til Bring. Om det kun står pending, så betyr at det at noe er i veien, og du kan eventuelt ta kontakt med oss eller forsøke på nytt.
  4. Av Bring så ligger det inne en begrensning på 20 pakker for booking via API/Mybring, og den er visstnok satt for å sikre kapasitet og noe forutsigbarhet for henting. Denne grensen vil dessverre ikke bli utvidet av Bring. For henting av mer enn 20 pakker må dette tas via Brings kundeservice (Tlf: 04045).


Henteavtale

Dersom du vil undersøke mulighetene for en fast henteavtale med Bring så krever dette i utgangspunktet at du sender minst 800 forsendelser i året, og bedriftspakker er prioritert i denne sammenheng. Om man regner på alle innleveringstilleggene som legges på hver pakke så kan man se om det lønner seg å betale for en avtale med Bring også.

Om du ønsker at vi skal sjekke mulighetene for en henteavtale, bare ta kontakt med oss. Vi tar en kikk på pakkevolumet ditt og forhører oss med Bring.