Klikk på “Send & bestill henting” → “Registrer og se dine henteoppdrag”
Klikk på “Nytt henteoppdrag”
Fyll ut feltene. Dersom du eksempelvis har 20 pakker i ca samme størrelse som skal sendes, velg “Spesifiser dimensjoner” istedenfor å fylle ut hvert enkelt sendingsnummer. Om du har stykkgods kan det være lurt å legge inn sendingsnummeret istedenfor å skrive i meldingen at det behøves stor lastebil.
Klikk “Opprett”
Kostnad for enkelt-henting (uten avtale): 243,- Kostnad ved fast henting: Gratis ved over 800 pakke til bedrift per år
Bestille henting etter behov
Klikk deg inn på “Dagsavslutning” → “Bring hentebestilling”
Her fyller du inn alle påkrevde felter, dobbelt-sjekk at korrekt henteadresse ligger inne og trykk deretter “Send” når den er klar.
Etter å ha klikket “Send” så vil det ta ca 10 sekunder før statusen endres til “OK”. Det betyr at hentemelding er sendt til Bring. Om det kun står pending, så betyr at det at noe er i veien, og du kan eventuelt ta kontakt med oss eller forsøke på nytt.
Av Bring så ligger det inne en begrensning på 20 pakker for booking via API/Mybring. Dette er satt for å sikre kapasitet og forutsigbarhet for henting. Denne grensen vil dessverre ikke bli utvidet av Bring. For henting av mer enn 20 pakker må dette tas via Brings kundeservice (Tlf: 04045).
Henteavtale
Dersom du vil undersøke mulighetene for en fast henteavtale med Bring så krever dette i utgangspunktet at du sender minst 800 forsendelser i året, og bedriftspakker er prioritert i denne sammenheng. Om man regner på alle innleveringstilleggene som legges på hver pakke så kan man se om det lønner seg å betale for en avtale med Bring også.
Om du ønsker at vi skal sjekke mulighetene for en henteavtale, ta kontakt med oss. Vi tar en kikk på pakkevolumet ditt og forhører oss med Bring.