For å gjøre dette med Bring må du innledningsvis søke om tillatelse fra eierne av kundenummeret via MyBring.
Det gjør du som følger:
STEG 1: Logg deg inn på mybring.no og gå inn på din profil.
STEG 2: Så velger du «Tilganger og rettigheter».
STEG 3: Velg «Søk om tilgang til et kundenummer»
STEG 4: Velg «Hos en annen bedrift» og skriv inn kundenummeret i søkefeltet og trykk på det grønne søketegnet.
STEG 5: Velg så «Søk om tilgang» hvis alt stemmer. Da blir det sendt melding til firmaet som er koblet opp mot det kundenummeret. De blir bedt om å godkjenne tilgang på nummeret.
Når de har gitt tilgang vil kundenummeret komme blant deres kundenummer i MyBring.
STEG 6: Når kundenummeret har dukket opp under deres kundenummer, kan dere velge dette på stykk- og partigodssendinger hvor kunden er mottaker eller tredjepart. Bare skriv inn i feltet «Kundenr hos transportør» som ligger under mottaker eller tredjepart betaler i Proteria Frakt (på web).