Du kan reklamere dersom en forsendelse er på avveie, forsinket eller ødelagt. Fremgangsmåtene for Bring og PostNord er beskrevet nedenfor.
STEG 1: Klikk deg inn på forsendelsen(e) det gjelder og scroll ned til du ser dette feltet.
STEG 2: Klikk på “Opprett skademelding”
STEG 3: Fyll inn informasjonen som er tilgjengelig og trykk “Send skademelding”. Når Bring har sett på saken vil vi ta kontakt med deg og gi beskjed om evt. refusjon/kreditering for denne sendingen, avhengig av hvorvidt de tar ansvar for skyld eller ei.
Når det gjelder Postnord-sendinger logger du inn i Postnords portal på denne lenken. Om du ikke har login på Postnord, mail nødvendig dokumentasjon til info@proteria.no så legger vi inn reklamasjonen til Postnord for deg. (På Postnords portal kan du for eksempel bestille henting og legge inn logo på sporingslenkene).
Du registrerer bruker med samme epost som du benyttet når du bestilte denne fraktavtalen, samt PostNord-kundenummeret som du finner inne i Proteria («Innstillinger» → «Transportør-innstillinger«).
Dersom du ønsker å reklamere på en Norlines forsendelse kan dette gjøres via følgende skjema.
Dersom du ønsker å reklamere på en FedEx-forsendelse så gjøres dette ved å fylle ut FedEx claim via dette skjemaet. Dette sendes for ordens skyld til info@proteria.com slik at vi (som avtaleeier hos FedEx) kan sende dette til nordicclaims@fedex.com. Ring kundeservice (63 87 14 44 ) for å få et Fedex-kontrollnummer som du legger inn i dette kravskjemaet.
Når det kommer til varer som er blitt skadet under transport så forventer transportørene at forsendelsen er pakket forsvarlig. Derfor bes det ved skade om dokumentasjon og beskrivelse av emballasje. Pakker sendes normalt i postcontainere. Ofte er det flere omlastinger og omsorteringer underveis. Pakkene kan utsettes for forholdsvis stor påkjenning, og det må tas hensyn til dette når pakken skal emballeres.