Du kan reklamere dersom en forsendelse er på avveie, forsinket eller er ødelagt. Fremgangsmåtene for Bring og PostNord er beskrevet nedenfor.
STEG 1: Klikk deg inn på forsendelsen(e) det gjelder og scroll ned til du ser dette feltet.
STEG 2: Klikk på “Opprett skademelding”
STEG 3: Fyll inn informasjonen som er tilgjengelig og trykk “Send skademelding”. Når Bring har sett på saken vil vi ta kontakt med deg og gi beskjed om evt. refusjon/kreditering for denne sendingen, avhengig av hvorvidt de tar ansvar for skyld eller ei.
Dersom du kun ønsker å vite status på en pakke som er forsinket, kan du også ringe Proteria support frakt, slik at vi kan kontakte Bring.
Når det gjelder PostNord-sendinger logger du inn i PostNords portal på denne lenken. Om du ikke har login, ta kontakt med oss. (På PostNords portal kan du for eksempel bestille henting og legge inn logo på sporingslenkene).
Du registrerer bruker med samme epost som du benyttet når du bestilte denne fraktavtalen, samt PostNord-kundenummeret som du finner inne i ProTeria («Innstillinger» → «Transportør-innstillinger«).
Når det kommer til varer som er blitt skadet under transport så forventer transportørene at forsendelsen er pakket forsvarlig. Derfor bes det ved skade om dokumentasjon og beskrivelse av emballasje. Pakker sendes normalt i postcontainere. Ofte er det flere omlastinger og omsorteringer underveis. Pakkene kan utsettes for forholdsvis stor påkjenning, og det må tas hensyn til dette når pakken skal emballeres.