Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Sep 24, 2023

Jeg får ingen pris i prisberegningen. Hva er galt?

De vanligste årsakene til at du ikke får oppgitt pris i prisberegningen i Proteria og hvordan du kan løse det.

Sperre i brannmuren

Dersom det står "Venter på prisberegning" etter at du har oppgitt både et gyldig postnummer og vekt/mål, kan det være en generell sperre som ligger inne i brannmuren i ditt nettverk. Ta kontakt med IT-ansvarlig på huset og be dem åpne opp for følgende linker:


Antivirus-program sperrer

Om prisberegningen er ekstremt treg, kan det være et antivirus-program du har lokalt på PCen din sperrer for prisberegningen. Prisberegning og validering er Blazor-applikasjoner som laster ned dll-filer, kan bli stanset av antivirus-program. Ta kontakt med IT-ansvarlig på huset.

Sender du på egen fraktavtale?

Om du sender pakker på egen fraktavtale og har gjort noen bruker/rettighetsendringer inne på Mybring så vil dette påvirke koblingen mellom prisberegningen til Bring og Proteria. Noe som kan hindre prisberegningen.

Om du har admin tilgang til Mybring gå inn på navnet ditt  → "Profil og innstillinger" → "Kundeinnstillinger" → "API-tilgang" og oppgi følgende info:

• API-bruker (som regel epost-adressen du benytter når du logger inn i MyBring)
• API-nøkkel
• API-kundenummer (som regel kalt hovedkundenummer)