Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Jun 20, 2023

Hva du bør vite om pakkelevering i postkassen

Leveringsmetoden egner seg for mindre verdifulle sendinger som får plass i en ordinær postkasse.

Både Bring (Pakke i postkassen) og PostNord (MyPack Home Small) tilbyr denne pakketypen.

Det dem har til felles er at pakken sendes frem i ordinær brevpoststrøm og leveres direkte i postkassen av Posten. Er den for stor til at den kan leveres i mottakers postkasse, blir den sendt til postkontor/Post i Butikk. Dersom man har huket av for alternativet tilleggstjenesten "Pose på døra" vil Posten å henge den på døra.


Nøkkelpunkter

  • Sporbar. Dette er en brevpostsending som kan spores, selv om den har færre sporingshendelser enn en vanlig pakke med for eksempel Bring eller PostNord. Som oftest vil status på sporingen oppdateres når den er ankommet terminal og når den er levert i postkassen.
  • Rimelig. Dette er det rimeligste fraktproduktet til Bring og PostNord.

Verdt å vite om

  • Ingen erstatning. Skulle pakken gå tapt ytes det ikke noen form for erstatning for slike postsendinger av hverken PostNord eller Bring.
  • Leveringstid. Kan ta 1-2 dager lenger tid enn for eksempel Pakke til hentested og MyPack Collect. Enkelte ganger skjer det at sporingen ikke oppdateres før den endelig utleveres. Da vil mottakeren få en SMS om at pakken er levert i postkassen (så lenge mottakers email og/eller telefonnummer er lagt inn)
  • Størrelse. Kan kun benyttes for sendinger av en viss størrelse om man vil unngå tillegg fra transportør. Sjekk artikkel om de ulike fraktmetodene for detaljert informasjon.

Tips!
Når man sender små pakker med sporing (dvs med strekkode) så anbefaler vi deg å være oppmerksom på hvordan og hvor strekkoden plasseres på pakken – både for å unngå forsinkelser og øvrige komplikasjoner.