Logge inn for første gang
Som ny kunde i Proteria Frakt mottar du en "confirmation" e-post for å bekrefte den registrerte e-postadressen. Husk å sjekke papirkurv/søppelbøtte hvis du ikke finner mailen.
Les mer
Slik bruker du maler i Proteria
Sender du ofte samme type pakker kan du lage maler for den aktuelle typen sending. Om du sender pakker til samme kunde gjentatte ganger, kan du spare tid på å lage mal for forsendelsene. Dette gjør arbeidet mer effektivt, sparer tid og eliminerer feilkilder.
Les mer
Hvordan lage retur-etiketter?
Du kan enkelt lage en returetikett. Nedenfor får du tre metoder: 1. Returetikett ferdig skrevet ut og lagt ved pakken. 2. Returetikett som fil på mail til mottaker. 3. "Returetikett" uten forsendelse i utgangspunktet
Les mer
Hvordan fungerer prisberegningen i Proteria?
Prisberegningen er et nyttig verktøy for å velge rett fraktmetode til rimeligste pris.
Les mer
Introduksjon til Proteria Frakt 🎥
Så enkelt kommer du i gang med å sende pakkene dine fra Proteria Frakt!
Les mer
Integrasjoner
Proteria tilbyr integrasjoner til kjente nettbutikk-plattformer og ERP-systemer for å gjøre utskriften av etiketter så enkel som mulig.
Les mer
Hvordan opprette ny bruker?
Dersom du har admin-rettigheter kan du opprette nye brukere i Proteria Frakt.
Les mer
Hvordan endre avsender-adressen på etiketten? 🎥
Slik endrer du adressen til avsender på etikettene. Om du benytter integrasjon hentes avsenderadresse ofte fra integrasjonen/nettbutikken.
Les mer
Hva er fraktberegnet vekt? 🎥
Transportbransjen benytter fraktberegnet vekt for å beregne pris på sendingen.
Les mer
Hva betyr "Send til transportør"?
"Send til transportør" betyr at informasjon om sendingen sendes til Bring eller PostNord. Det betyr ikke at sendingen blir fakturert.
Les mer
Hvordan hente ut fakturaspesifikasjoner? 🎥
Selve fakturaene du får fra Proteria er en svært forenklet fremstilling. For detaljert informasjon om hver enkelt sending som er inkludert i din faktura, må du hente ut en fakturarapport.
Les mer