Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Nov 20, 2023

Hvordan endre avsender-adressen på etiketten?

Slik endrer du adressen til avsender på etikettene. Om du benytter integrasjon hentes avsenderadresse ofte fra integrasjonen/nettbutikken.

test

Steg 1: Klikk på forhåndsvalgte transportør i topp-meny f. eks “Ny Bring

Steg 2: Klikk på kontaktbok-ikonet til høyre for din avsender-adresse.


Steg 3: Du kan enten korrigere den adressen som ligger der ved å klikke på adressen og skifte den ut, eller du kan klikke på "+"-ikonet for å legge til en ekstra alternativ adresse. Endringer lagres automatisk slik at du bare kan klikk “Velg & lukk”.


Om du har mer enn én adresse (f. eks om dere har flere avdelinger) eller kontaktperson lagt inn så vil det se en nedtrekksmeny som denne neste gang du oppretter sending:

Den samme logikken gjelder på mottaker-adresser. Om et firma ligger inn med flere avdelinger er det svært nyttig å legge dem inn som forklart her.



Bruker du ferdigutfylte mal(er)?


Malene i Proteria er knyttet til innloggingen din i Proteria. Endringene må dermed gjøres inne på hver bruker du benytter, dersom du har flere enn én.


  • Klikk deg inn på “Innstillinger” → “Maler
  • Dersom du har maler lagret vil de vises, og du kan klikke på Systemhjulet → “Rediger mal
Hvordan endre avsender-adresse på etiketten


  • Endre deretter adresse på samme måte som beskrevet øverst i artikkelen ved å klikke på kontaktregisteret ved avsender, endre adresse/detaljer og deretter “Velg & lukk”.