Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Mar 19, 2024

Hvordan lage retur-etiketter?

Du kan legge ved en printet returetikett i pakken, eller sende returetikett via e-mail som mottaker kan skriveut ved behov.

1. Opprett retur samtidig som sending

Klikk på Generer retur-etikett før du klikker Send til transportør på pakken du skal sende avgårde.



I Oversikten vil du se både opprinnelig sending og din retur-etikett. Disse kan du skrive ut samtidig.


Huk dem av og klikk på utskriftsikonet om du vil skrive dem ut i én handling


2. Opprett retur basert på tidligere sending

Søk opp sendingen du ønsker å opprette retur på i oversikten, huk den av og klikk → Lag retur som vist nedenfor.


Du kan da enten velge å skrive ut etiketten eller laste den ned slik at etiketten kan legges ved i en email til mottaker.


3. Opprett retur-etikett manuelt


Om du ikke tidligere har sendt en forsendelse til avsender, men skal betale frakt for en pakke kan dette gjøres på denne måten: Legg inn din adresse i både i mottaker- og avsender-feltet. Velg eksempelvis Ny Bring og deretter:

Skriv inn firmanavnet ditt der det står Mottaker, og deretter klikk på Kontaktboks-ikonet ved siden av Avsender for å legge til kundens adresse på Avsender.