Tilbake til kunderessurser

Sist endret: May 03, 2024

Hvordan lage retur-etiketter?

Du kan enkelt lage en returetikett. Nedenfor får du tre metoder: 1. Returetikett ferdig skrevet ut og lagt ved pakken. 2. Returetikett som fil på mail til mottaker. 3. "Returetikett" uten forsendelse i utgangspunktet

1. Opprett retur samtidig som sending

Klikk på "Generer retur-etikett" før du klikker "Send til transportør" på pakken du skal sende.



I Oversikten vil du se både opprinnelig sending og din retur-etikett. Disse kan du skrive ut samtidig. Huk av i ruten til venstre på begge to og klikk på utskriftsikonet om du vil skrive dem ut i én handling.


Huk av og klikk på utskriftsikonet om du vil skrive dem ut i én handling


2. Opprett retur basert på tidligere sending

Søk opp sendingen du ønsker å opprette retur på i oversikten. Huk den av i ruten til venstre og klikk → Lag retur som vist nedenfor.


Du kan enten velge å skrive ut etiketten, eller du kan laste den ned og sende etiketten som PDF som legges ved i en email til mottaker.


3. "Returetikett" uten at det har blitt sendt pakke i utgangspunktet


Om du ikke har sendt en forsendelse til avsender, men skal betale frakt for en pakke fra avsender til deg kan du gjøre som følger: Legg inn din adresse i både i mottaker- og avsender-feltet. Velg eksempelvis Ny Bring og fyll inn din adresse som både avsender og mottaker. Se bildet under:

Last ned etiketten som PDF (som beskrevet over i punkt 2) og sende den til avsender på e-post.


4. Sender du med Postnord? Benytt deg av Postnors returportal

Dersom du uansett benytter Postnord for dine utsendelser kan du benytte Postnords returpotal som forklart her. Fordelen ved dette er at dine kunder slipper å ta kontakt med deg og du kan selv velge om du ønsker å tilby gratis retur eller ei.