Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Aug 10, 2023

Hvordan lager retur-etiketter?

Dette kan gjøres på flere ulike måter som forklart nedenfor.

1. Opprett retur samtidig som sending

Kanskje du ønsker å legge ved en retur-etikett inne i din pakke, eller at du ønsker at mottakeren skal motta retur-etikett via email. Da kan du klikke på Generer retur-etikett før du klikker Send til transportør på pakken du skal sende avgårde.




Om du klikker deg ut til Oversikten vil du se både opprinnelig sending og din retur-etikett. Disse kan du skrive ut samtidig.


Huk dem av og klikk på utskriftsikonet om du vil skrive dem ut i én handling


2. Opprett retur basert på tidligere sending

Søk opp sendingen du ønsker å opprette retur på i oversikten, huk den av og klikk → Lag retur som vist nedenfor.


Du kan da enten velge å skrive ut etiketten eller å laste ned etiketten slik at den eventuelt kan legges ved i en email om du allerede har dialog med vedkommede som skal ha retur-etiketten.


3. Opprett retur-etikett manuelt


Om du aldri tidligere har sendt forsendelse til avsender av retur-pakken via Proteria kan du opprette en retur-etikett ved å rett og slett legg inn din adresse på mottaker og motsatt. Velg eksempelvis Ny Bring og deretter:

Skriv inn firmanavnet ditt der det står Mottaker, og deretter klikk på Kontaktboks-ikonet ved siden av Avsender for å legge til kundens adresse på Avsender.