Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Aug 16, 2024

Hvorfor er Proteria Frakt i demo / fraktavtalen deaktivert?

Dette skyldes som regel at dere har forfalte utestående regninger på frakt hos oss.

Uteblitt betaling

Vi ønsker å strekke oss langt for å unngå unødvendig nedetid for deg, og ønsker å vise forståelse for at forglemmelser kan skje. Samtidig er det veldig viktig for oss med faste rutiner på dette og ønsker helst bruke vår tid på å gi brukersupport og annen merverdi for våre kunder.


Har du ikke mottatt faktura eller purring? Sjekk gjerne e-post eller kontakt oss med ditt kundenummer. Har du betalt? Send oss en bekreftelse, så åpner vi opp for deg umiddelbart. Ta også kontakt om du har noen spørsmål om selve fakturering som evt ikke er besvart her.

Denne prosedyren er viktig for oss da vi kontinuerlig legger ut for betydelige fraktkostnader på alle våre kunders vegne, og betaler transportørene i tide. Derfor håper vi på forståelse for dette og setter pris på åpen dialog og betaling i tide så langt dette lar seg gjøre.

Som regel er prosedyren slik hos oss:

Betalingspåminnelser   og purring
Hendelse Dager etter forfall Merknad
Faktura sendes ut 0
Automatisk betalingspåminnelse 7 dager etter forfall Anse dette som forvarsel på at fraktavtalen kan deaktiveres om 7 dager
Automatisk purring 14 dager etter forfall Fraktavtale blir sperret innen svært kort tid
Vurdering av inkasso tidligst 35 dager etter forfall

Viktig merknad: Fraktavtaler kan deaktiveres snarere dersom det er snakk om betydelige summer eller om det er flere forfalte fakturere som er utestående. I ferie-tid kan vi erfare at betaling uteblir fra flere kunder og rutinene kan også avvike fra prosedyren ovenfor. Om du har en åpen reklamasjonssak hos transportør så kreditteres dette fortløpende når transportør eventuelt har godkjent et krav. I mellomtiden ber vi om at fakturaer fra oss betales.


Opprettet sendinger i Demo-modus?

Dersom du har forsøkt å opprette sendinger i Proteria Frakt mens du er i demo-modus, så vil det på Bring-sendinger stå «TESTLABEL» på etikettene. Disse skal ikke brukes. Det samme gjelder med Postnord-sendinger. Om du ikkel enger er i demo-modus må du kopiere forsendelsen i oversikten og gjøre utskriften på nytt av disse nye etter at demo-modus er fjernet.