Unngå kludring med manuelle tollfakturaer og spredte systemer. Gjør prosessen enklere og rimeligere med vår FedEx-avtale gjennom Proteria-plattformen.
Denne fraktmetoden som tilbys for levering til privatpersoner inkluderer fortolling i prisene og den tilbyr en god balanse mellom svært gode priser og leveringskvalitet. Dette gjør avtalen svært egnet for nettbutikker som vil begynne å sende pakker internasjonalt.
Du kan selv velge hvordan du ønsker at momsen skal håndteres for å unngå at kundene dine får noe ubehagelige overraskelser ved mottak av pakken.
Mange bedrifter opplever det som tungvint å håndtere tolltariffkoder, fakturadokumentasjon og kommunikasjon med sjåfører – spesielt når dette kun er noe man gjør én gang i blant. En egen innlogging hos internasjonale transportører skal ikke være nødvendig. Med vår løsning kan du være trygg på færre feil, samtidig som du sparer betydelig med tid, unngårunødig frustrasjon og reduserer dine fraktutgifter med det samme.
Dette er økonomi-produkter som ikke har aller første prioritet i FedEx sitt nettverk, men allikevel vil leveringstidene absolutt oppleves som akseptable når de i tillegg har en veldig gunstig pris. FedEx har omfattende infrastruktur i hele verden og belager seg ikke i like stor grad på underleverandører som for eksempel Bring, noe som gjør dem til en høyst pålitelig fraktpartner internasjonalt.
Prisene du ser inkluderer alltid både import- og eksportfortolling. Dette er en forskjell fra for eksempel Bring, hvor eksportfortolling er inkludert for inntil 3 varelinjer, mens mottaker (unntatt i Sverige og Tyskland) vil bli belastet for eksportfortolling med et beløp typisk på mellom 200 og 500 NOK. Dette vil du spare din mottaker for med vår FedEx-løsning.
Vi merker at mange kunder er usikre på dette med moms og toll, og hvordan dette påvirker forsendelser til utlandet. For å gjøre prosessen enklere og for å kunne hjelpe våre kunder mest mulig effektivt, ønsker vi å gi en tydelig veiledning som vi kan henvise til.
Det er viktig at du som kunde setter deg inn i hvilken tolldokumentasjon som kreves for dine varer og bruker litt tid på dette når du skal i gang. Vi er her for å tilrettelegge og hjelpe, men du kjenner produktene dine best. Når du har forstått dokumentasjonskravene, anbefaler vi å f. eks benytte maler for å spare tid og redusere risikoen for feil
Dokumentasjon oppdateres nedenfor
Da hører vi gjerne fra deg! Vi arbeider nå med en ny tjeneste for å gjøre det mer effektivt å håndtere store mengder tolldata ved opprettelse av fraktsendinger til utlandet. I forbindelse med beta-testing av denne tjenesten, er vi spesielt interessert i å høre fra kunder som sender et bredt spekter av varer.