Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Aug 27, 2024

Utskriftsproblemer knyttet til din nettleser

Hvilken nettleser du bruker, hvilke innstillinger du har i den og hvilke eventuelle utvidelser du har i denne, vil påvirke hvordan dialogboksen for utskrift fra Proteria ser ut.


Irriterende forespørsel om auto-fyll av adresse?

I nettleseren Chrome kommer det ofte spørsmål om du vil lagre adressen du har fylt ut. Dette er jo ment godt men for de fleste en ganske irriterende forespørsel som du enkelt kan skru av ved å klikke deg inn på:

Innstillinger Autofyll og passordAdresser med mer

PDF-versjon av etikett lastes ned istedenfor at utskriftsvinduet vises

Dette kan du skru av ved å gå inn på:

Innstillinger Personvern og sikkerhetNettstedsinnstillinger Flere innholdsinnstillinger PDF-dokumenterÅpne PDF-filer i Chrome


Adobe Acrobat forhåndsvisnin gir begrenset utskriftsinnstillinger

Det kan være du har installert Adobe Acrobat eller andre utvidelser i din nettleser. Dette kan føre til at utskriftsvinduet gir nokså ulike valg.

Dette kan du skru av ved å gå inn på:

Flere verktøyUtvidelser inne i Chrome.

Et generelt tips om du sliter med dialogvinduet i nettleseren kan være å åpne en annen nettleser enn den du vanligvis benytter, for å se om problemet du sliter med løser seg.


Integrasjon

Om du har integrasjon (f. eks Tripletex eller Visma) og sliter med at feltet hvor du legger inn ordrenummer ikke vises, men en innloggingsside i Proteria, så kan dette løses ved å gå inn på "Ved oppstart" → "Åpne en bestemt side eller et sett med sider"