Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Jun 22, 2023

Utskriftsproblemer knyttet til din nettleser

Hvilken nettleser du bruker, hvilke innstillinger du har i den og hvilke eventuelle utvidelser du har i denne, vil påvirke hvordan dialogboksen for utskrift fra Proteria ser ut.


Irriterende forespørsel om auto-fyll?

I nettleseren Chrome kommer det ofte spørsmål om du vil lagre adressen du har fylt ut. Dette er for de fleste en ganske irriterende forespørsel som du enkelt kan skru av ved å klikke seg inn på Innstillinger → Autofyll → Adresser med mer

PDF-versjon av etikett lastes ned istedenfor at utskriftsvinduet vises

Dette kan du skru av ved å gå inn på Innstillinger → Personvern og sikkerhet → Nettstedsinnstillinger → Flere innholdsinnstillinger → PDF-dokumenter → Åpne PDF-filer i Chrome

Får du opp en Adobe Acrobat forhåndsvisning av etikett med begrenset mulighet for å endre formatet?
Det kan være du har installert Adobe Acrobat eller andre utvidelser i din nettleser. Dette kan føre til at utskriftsvinduet gir nokså ulike valg. Dette kan du skru av ved å klikk deg inn på Flere verktøy → Utvidelser inne i Chrome.

Et generelt tips om du sliter med dialogvinduet i nettleseren kan være å åpne en annen nettleser enn den du vanligvis benytter, for å se om problemet du sliter med løser seg.

Integrasjon
Om du har integrasjon (f. eks Tripletex eller Visma) og sliter med at feltet hvor du legger inn ordrenummer ikke vises, men en innloggingsside i Proteria, så kan dette løses ved å gå inn på "Ved oppstart" → "Åpne en bestemt side eller et sett med sider"