Postnords returportal gjør returer enda enklere. Kundene dine kan returnere pakker uten å ta kontakt med deg eller skrive ut etikett selv.
Logg inn på portal.postnord.no. Har du ikke bruker tilknyttet ditt kundenummer? Ta kontakt med oss.
Klikk på “Bestill” → “Returkode” → “Ny returkode”. Sett et passende navn og huk av om du ønsker at kunden skal betale for returen selv eller ei.
Når du har opprettet en returkode vil det også opprettes en link som du kan dele med dine kunder. Eller du kan gjøre denne lenken tilgjengelig for dine kunder sammen med din returkode.
Dine kunder kan enten skrive ut returetiketten med det samme, eller de kan velge å skrive ut returetiketten på hentestedet.
Dersom du som avsender har betalt for returløsningen, koster det ingen ting for mottaker å returnere sendingen på denne måten. Hvis retur ikke er betalt av avsender må mottaker betale kostnadene knyttet til returen. Dette får du som avsender oppgitt når du registrerer returkoden for sendingen.