Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Jun 27, 2024

Enkel retur fra bemannet hentested

Postnords returportal gjør returer enda enklere. Kundene dine kan returnere pakker uten å ta kontakt med deg eller skrive ut etikett selv.

STEG 1: Slik kommer du i gang

Logg inn på portal.postnord.no. Har du ikke bruker tilknyttet ditt kundenummer? Ta kontakt med oss.

STEG 2: Opprett ny returkode

Klikk på “Bestill” → “Returkode” → “Ny returkode”. Sett et passende navn og huk av om du ønsker at kunden skal betale for returen selv eller ei.

Skjermbilde fra portal.postnord.no


STEG 3: Del returportal til dine kunder

Når du har opprettet en returkode vil det også opprettes en link som du kan dele med dine kunder. Eller du kan gjøre denne lenken tilgjengelig for dine kunder sammen med din returkode.

Dine kunder kan enten skrive ut returetiketten med det samme, eller de kan velge å skrive ut returetiketten på hentestedet.



Slik ser det ut for dine kunder når de skal opprette retursending




Dersom du som avsender har betalt for returløsningen, koster det ingen ting for mottaker å returnere sendingen på denne måten. Hvis retur ikke er betalt av avsender må mottaker betale kostnadene knyttet til returen. Dette får du som avsender oppgitt når du registrerer returkoden for sendingen.