Tilbake til kunderessurser

Sist endret: May 03, 2024

La kundene dine skrive ut returetiketter fra bemannet hentested

Ved å benytte Postnords returportal kan du forenkle din håndtering av returer. Kundene dine kan returnere pakker uten å ta kontakt med deg eller måtte skrive ut etiketter selv.

STEG 1: Slik kommer du i gang

Logg inn på portal.postnord.no. Har du ikke bruker tilknyttet ditt kundenummer? Ta kontakt med oss.

STEG 2: Opprett ny returkode

Klikk på “Bestill” → “Returkode” → “Ny returkode”. Kall den noe passende relatert til din bedrift og huk av om du ønsker at kunden skal betale for returen selv eller ei.

Skjermbilde fra portal.postnord.no


STEG 3: Del returportal til dine kunder

Når du har opprettet en returkode vil det også opprettes en link du kan velge å dele til dine kunder. Eventuelt kan du gjøre denne lenken tilgjengelig for dine kunder sammen med din returkode.

Dine kunder kan enten skrive ut returetiketten med det samme eller de kan velge å skrive den ut på hentestedet.



Slik ser det ut for dine kunder når de skal opprette retursending




Dersom avsender av pakken din har betalt for gratis returløsning for deg, koster det ingen ting å returnere på denne måten. Hvis gratis retur ikke ligger i avtalen avsender har med oss, kan det komme en kostnad knyttet til returen. Dette får du oppgitt når du registrerer returkoden for pakken din.