Tilbake til kunderessurser

Sist endret: Jan 09, 2024

Slettet et oppdrag ved et uhell?

Har du først slettet en sak, finnes det dessverre ingen angre-muligheter.

Vær forsiktig om du rydder oppe i ‘tomme rader’ og må slette linjer, og pass på at du sletter de rette linjene. Du bør aldri slette godkjente saker, eller saker som er sendt til tollen uten at du har fått svar.

Har du gjort dette må du lage en kopi, endre sekvensnr, legge inn ekspedisjons- og løpenr (hvis den var godkjent) og overstyre statusen.

Endring av sekvensnr etc kan gjøres inne på “Register” → “Innstillinger” -> “Avansert

Hvis den slettede saken var godkjent, er det gode muligheter for at det ligger en kopi av utskriften enten hos deg eller hos oss tollkontroll. (Du kan også be om å få en utskrift av tollen om du skulle ha mistet den.)

Hvordan sletter du et oppdrag?
For å slette saker velger du: ”Oppdrag” → “Slett” Du får da flere alternativer.

For å slette markert oppdrag i hovedbildet kan du bruke hurtigtasten “Ctrl” + “Del”. Hvis du er inne på et oppdrag, så vil “Ctrl” +”Del” slette ulike ting avhengig av hvor du står.

Om du står i felt 28 vil det slette en fakturarad, står du i felt 44 vil det slette en rad med tilleggsopplysninger. Ellers vil det som regel spørre om du vil slette en varepost