Slettet et oppdrag ved et uhell?

Har du først slettet en sak, så finnes det dessverre ingen angre-muligheter når dette først er gjort.

Så vær forsiktig om du rydder oppe i ‘tomme rader’ og må slette linjer, at du sletter de rette linjene. Du bør forøvrig aldri slette godkjente saker, eller saker som er sendt til tollen uten at du har fått svar.

Har man gjort dette så må man isåfall lage en kopi, og så endre sekvensnr, legge inn ekspedisjons og løpenr (hvis den var godkjent) og overstyre statusen.

Endring av sekvensnr etc kan gjøres inne på “Register” → “Innstillinger” -> “Avansert

Hvis den var godkjent, så er det dog gode muligheter for at det ligger en kopi av utskriften enten hos deg eller hos oss tollkontroll. (Man kan også be om å få en utskrift av tollen om man skulle ha mistet den.)

Hvordan sletter man et oppdrag?
For å slette saker velger du: ”Oppdrag” → “Slett” og du får da flere alternativer.

For å slette markert oppdrag i hovedbildet kan du bruke hurtigtasten “Ctrl” + “Del”. Hvis du er inne på et oppdrag, så vil “Ctrl” +”Del” slette ulike ting avhengig av hvor du står.

Så står du i felt 28 så vil det slette en fakturarad, står du i felt 44 vil det slette en rad med tilleggsopplysninger. Ellers vil det som regel spørre om du vil slette en varepost