Hvordan sette opp integrasjon mot MyStore?
En integrasjon mellom ProTeria Web og MyStore kan spare deg for svært mye tid, samt gi deg bedre oversikt over dine forsendelser.
STEG 1: Logg deg inn i ProTeria Web (web.proteria.com)
STEG 2: Klikk deg inn på “Innstillinger” → “Integrasjonsinnstillinger” → “MyStore” (logg deretter inn først med ProTeria-innlogging og deretter med MyStore)
STEG 3: Inne på General får du noen valg du må ta stilling til. Mange velger å ikke huke av noen av dem (ihvertfall til å begynne med inntil man har full kontroll over sendingene).
De viktigste valgene du får her her:
Shipping methods. Her vil de se de fraktmetodene du allerede har lagt til i din MyStore, så det du må gjøre er å peke på produktet hos Bring og / eller Postnord som samsvarer med det dere tilbyr.
Status. Her velger du statusen inne i MyStore som du ønsker skal trigge at forsendelsen opprettes i ProTeria Web. Her kan det være naturlig å velge f. eks “Under behandling” eller “Til EDI”.
EDI Status. Her velger du hvilken status du ønsker at orden skal markeres med inne i MyStore etter at etiketten er generert (EDI sendes i det etiketten blir generert). Her kan det være naturlig å enten velge “Etikett skrevet ut” eller “Sendt”.
STEG 4: Nå kan du teste dette ved å finne en ordre i MyStore. Endret status på den til “Under behandling” (om det er dette du valgte i steg 5), og sjekk deretter om sendingen dukket opp i ProTeria Web, helt øverst i din oversikt.