CloudConnect til Visma Global restartes jevnlig av seg selv. Hva gjør jeg?
Dette er en kjent problemstilling med Visma Global v16. For å få CloudConnect til å snakke med Global igjen kan man gjøre som følger.
STEG 1: Naviger til installasjonsmappen til Visma Global
STEG 2: Kopier filen RG_SRVLib.Interop.dll
STEG 3: Naviger til installasjonsmappen til servicen (c:\Program Files(x86)\ProTeria AS\ProTeria.CloudConnect.WindowsService og kopier fila her
STEG 4: Kopier og lim inn den samme fila til følgende sti:
C:\Program Files (x86)\ProTeria AS\ProTeria.CloudConnect.WindowsService\VismaLib\VismaGlobal14 (første del av stien vil variere)
STEG 5: Kopier den også til VismaLibs\VismaGlobal13, slett fila RG_SRVLib.Interop13.dll som ligger der fra før, og gi den navnet til RG_SRVLib.Interop.dll
STEG 6: Start servicen på nytt. Dette gjør du ved å gå inn på startmenyen og skrive «service» og deretter åpne Services eller Tjenester (Alt etter hvilket språk som benyttes». Deretter scroller du ned til du finner «ProTeria.CloudConnect.WindowsService» og starter denne.